# هشتگ

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

با وجود حساسیت بسیار کمپانی Bethesda Softworks در رابطه عرضه نقدها و اسپویل های داستانی از عنوان Fallout 4، لحظاتی قبل وبسایتی به نام IBT Times مطلبی را بعنوان نقد و بررسی این بازی منتشر کرد. مقاله این سایت در این رابطه لحظاتی بعد از ارسال حذف شد با این حال کپی آن هم اکنون در گوگل کش ذخیره موجود است.

این نقد طبق ادعای نویسنده بر اساس نسخه ای که Bethesda Softworks در اختیارشان قرار داده، انجام شده است.

نویسنده مقاله در ابتدا از گیم پلی آخرالزمانی بازی بسیار تعریف کرده است، بعنوان مثال گفته شده که در دنیای بازی به بازیکن بهایی داده نخواهد شد به همین جهت چالش برانگیز خواهد بود و برای تازه کارها مشکل ساز. در ادامه اشاره شده که برای بقا صرفا جنگیدن کافی نیست و بازیکن بعد از مدتی مجبور به جست و جو و یافتن تجهیزات و افرادی می شود که در امر زنده ماندن در دنیای آخرالزمانی بازی همراه ـیـش کنند. همچنین به محتوای بسیار بازی نیز اشاره شده که ساعت بازیکن را درگیر خواهد کرد.

در ادامه نویسنده چند خط را به تحسین از به تصویر کشیدن دنیای پس از جنگ هسته ای اختصاص داده که در القای حس نومیدی و انقراض انسان ها به بهترین شکل عمل کرده است.

نقل قولی از اظهارات نویسنده در این رابطه : “بقایایی به جا مانده از دنیای قدیم، که سرزندگی و پویایی خود را از دست داده است. دنیای جدید، القا دهنده حس نومیدی است. زمانی که به آسمان می نگیرد: روشنایی را خواهید دید، آسمانی پاک که بشر در زمان های دور می دید. طلوع صبح حقیقتا چشم نواز است و چیزی درخشان تر از لمس آسمان های پر ستاره شب این دنیا وجود ندارد. چقدر بد است که انسان ها برای درک این دنیا مجبور هستند خود را به مرز انقراض ببرند، Fallout 4 حس بودن در چنین دنیایی را به شکل ماهرانه منتقل می کند.”

در قسمت بعد و در حقیقت ویژگی منفی بازی از نظر نویسنده، به کندی روایت داستان اشاره شده است، او بازی را بسیار، بسیار کند توصیف کرده است. در رابطه با این موضوع نویسنده مطلب ادعا کرده که بعد از حدودا ۱۰ ساعت بازی کردن، اتفاق داستانی جالبی رخ نداده. البته در نقد خودش اشاره کرده که اظهاراتش ممکن است از طرف طرفدارهای این سری با واکنش مثبت مواجه نشود (یعنی شاید طرفدارها از این نوع روایت استقبال کنند).

در ادامه این بخش، اشاره شده که بعد از ۲۰ تا ۳۰ ساعت بازی کردن و ارتقا توانایی های شخصیت اصلی و بدست آوردن سلاح های قدرتمند تر و انجام ماموریت های بزرگ تر، داستان جذابیت بیشتری پیدا کرده است.

بعنوان نتیجه گیری نیز گفته شده که Fallout 4 برای طرفدارهای این فرنچایز دوست داشتنی خواهد بود و برای تازه کارها شاید خیر.

لازم به ذکر است که نمرات و نقدهای این عنوان ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه عرضه خواهد شد.

لینک دانلود
حجم فایل